کامپیوتر سال: لپ تاپ XPS 13 شرکت دل

نمایندگی دل
Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

سال 2015 میلادی رو به اتمام است و این سال شاهد عرضه ی لپ تاپ هایی شگرف به بازار بودیم که از هر نظر توجه همگان را به سمت خود جلب نمود. در رأس این لپ تاپ ها، میتوان ازلپ تاپ خارق العاده ی XPS 13 شرکت Dell به عنوان برترین لپ تاپ سال 2015 میلادی یاد کرد.

XPS 13 با ظاهری بسیار شکیل و طراحی سبک وزن و قدرت سخت افزاری بسیار قدرتمند، رقابت را بر همگان تنگ و سخت کرده است.به گزارش "نمایندگی Dell" شاید دلیل آنرا بتوان ناشی از وجود یک صفحه نمایش 13 اینچی در لپ تاپی با بدنه ی 11 اینچی دانست.  در صورتی که 1600 دلار پول در حساب تان داشته باشید میتوانید صاحب یکی از این لپ تاپ ها شوید. این لپ تاپ مجهز به یک پردازنده ی قدرتمند 7 هسته ی، 8 گیگابایت حافظه ی اصلی، فضای ذخیره سازی 256 گیگابایت و صفحه نمایشی با تراکم پیکسلی 300 در 1800 میباشد.

کارشناسان "نمایندگی دل" معتقدند البته در صورتی که از عهده ی هزنیه ی این محصول بر نمی­آیید ولی خواهان داشتن یکی از این لپ تاپ ها هستدی، شرکت دل اقدام به  ارئه ی یک نسخه ی 800 دلاری از این لپ تاپ را با تجهیزات سخت افزاری کمتر و در عین حال جذاب ارائه نموده است. این لپ تاپ ها از سیستم عامل ویندوز 10 بهره مند میباشند.

امسال واقعا شرکت دل عرصه ی رقابت را برای همگان سخت کرد البته این بدین معنا نیست که این لپ تاپ تنها لپ تاپ برتر سال 2015 میباشد. در اصل، هیچ کدام از هیچ شرکتی بجز شرکت مایکروسافت قادر به ساخت لپ تاپ هایی شگرف و قدرتمند در سال 2015 نبود. مایکروسافت نیز با ارائه ی سرفیس بوک وارد این رقابت گردید.

سرفیس بوک به عنوان محصول ترکیبی ( بخشی لپ تاپ-بخشی تبلت) از یک صفحه نمایش جدا شدنی 13 اینچی برخوردار بوده که با قیمت اولیه ی 1500 دلار روانه ی بازار گردید.

در بین لیست برترین ها میتوان به مک بوک پرو اپل با صفحه نمایش 13 اینچی نیز اشاره کرد. این نوت بوک از کمترین بروز رسانی ها در سال 2015 برخوردار بود. شرکت اپل در این محصول اقدام به اضافه کردن تراک پاد های لمسی نمود تا بتواند روشی جدیدی را برای تعامل با اپلیکیشن ها و برنامه ها فراهم سازد.

نقاط آسیب پذیر امنیتی موجود در نرم افزار های پشتیبانی لنوو، توشیبا و دل

نمایندگی دل
Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

معایب نرم افزاری پیدا شده در اپلیکیشن های پشتیبانی نصب شده توسط تولید کنندگان PC

به گزارش" نمایندگی دل " متأسفانه امروزه بر تعداد نقاط آسیب پذیر کشف شده در اپلیکیشن های پشتیبانی فنی که از سوی تولید کنندگان سیستم های کامپیوتری ارائه گردیده است افزوده شده است. متأسفانه معایبی در اپلیکیشن های ارائه شده از سوی لنوو، توشیبا و دل آشکار گردیده است که به آنها اشاره خواهیم کرد.

بحرانی ترین عیب در مرکز راهکار شرکت لنوو پدید آمده که به صفحات وب مخرب اجازه داده تا کد هایی را بر روی کامپیوتر های ویندوزی لنوو اجرا نمایند.

این معایب توسط هکری به صورت آنلاین تشخیص داده شد و این نقطه ی ضعف را نیز به اثبات رساند که خبر آن در هفته ی گذشته منتشر گردید. به دنبال این رخنه ی امنیتی، مرکز هماهنگی CERT در دانشگاه کارنیج ملون اقدام به انتشار بیانیه های امنیتی برای مقابله با این حفره ی امنیتی نمود.

کارشناسان "نمایندگی Dell"  معتقدند یکی از دلایل بروز این حفره، مربوط به LSCTaskService بوده که توسط مرکز راهکار لنوو ایجاد گردید و با اولویت سیستمی بر روی کامپیوتر ها اجرا گردید. این سرویس اقدام به باز کردن یک تقاضای HTTP بر روی پورت 55555 نموده که میتواند فرامین را دریافت کند. یکی از این فرامین که Run Installer نام دارد اقدام به اجرای فایل های قرار داده شده در فولدر %APPDATA%\LSC\LOCAL میکند.

هر کاربر میتواند اقدام به نوشتن در این دایکرتوری و آنهم صرف نظر از امتیاز دسترسی به این دایکرتوری نموده ولی فایل ها  در قالب حساب سیستمی اجرا میشوند. این بدین معنا بوده که کاربران محدود فقط از جریان منطق برای دسترسی کامل به سیستم برخوردار میباشند.

علاوه بر این، یک جریان پیمایش دایرکتوری وجود داشته که میتواند برای دور زدن مرکز راهکار لنوو بکار گرفته شده و بتواند کد را از هر محلی اجرا کند و از این رو حتی مهاجم نیازی به قرار دادن فایل در فولدر ذخیره سازی ندارد.

در نهایت، سرویس LSCTaskSerrvice نیز در برابر حمله ی جعل هویت آسیب پذیر میباشد.کارشناسان "نمایندگی Dell" معتقدند در این حمله، وب سایتی مخرب اقدام به اجرای درخواست ها از طریق مرور گر کاربر میکند. این بدین معنا بوده که به منظور بهره برداری از این دو عیب، مهاجم حتی نیازی به دسترسی محلی به سیتسمی که مرکز راهکار لنوو نصب شده است نداشته و میتواند کاربر را فریب داده تا یک وب سایت جعلی را بازدید کند.

لنوو در یک بیانیه ی امنیتی که در وب سایت خود منتشر نمود خاطر نشان کرد که در سریع ترین زمان ممکن راهکاری را برای از بین بردن این حفره ی امنیتی ارائه میدهد. تا به امروز کاربران نگران فقط میتوانند مرکز راهکار لنوو را حذف کرده تا از این ریسک اجتناب نمایند.

اپلیکیشن service station توشیبا اقدام به ایجاد سرویسی تحت عنوان TMachInfo نمود که به صورت یک سیستم اجرا شده و فرامینی را از طریق پرت UDP به شماره 1233 بر روی هاست محلی دریافت میکند. یکی از این فرامین، Reg.Read بوده که میتواند برای خواندن رجیستری با امتیاز های سیستم و آنهم بر اساس هکر بکار گرفته شود.

به گزار ش"نمایندگی دل"عیبی که در DSD ظاهر شده است ریشه در تلاش شرکت دل برای اصلاح نقاط آسیب پذیری قبلی دارد. به نقل از slipstream، این شرکت اقدام به پیاده سازی امضاهای RSA-1024 نمود تا فرامین را مورد هویت سنجی قرار دهد ولی آنها را در محلی در وب سایت قرار داده که مهاجم میتواند به آنها دسترسی داشته باشد.

البته این بار اولی نیست که این نقاط آسیب پذیر در ابزار های پشتیبانی نصب شده بر روی کامپیوتر های دل و لنوو پدید آمده است.

برنامه ی توشیبا برای فروش سهام خود از بخش کسب و کار به منظور افزایش درآمد

نمایندگی توشیبا
Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

شرکت الکترونیکی توشیبا با توجه به شایعات و یا واقعیت، با افت درآمد عملیاتی در واحد وستینگهاوس روبرو بوده است

توکیو : شرکت توشیبا در جمعه ی این هفته  در طی بیانیه ای رسمی اعلام نمود که قصد فروش بخش تجاری نیمه های خود را به منظور افزایش بودجه و آنهم در پاسخ به نابسامانی های مالی و حسابداری خود دارد.

آقای ماساشی مورماچی نایب رئیس  توشیبا به نقل از این شرکت خاطر نشان کرده است که این شرکت قصد فروش سهام بخش تولید تراشه ها را با یک شرکت دیگر دارد. بخش کسب و کار نیمه هایی ها در این شرکت، در طی چند سال اخیر به یکی از بخش های بسیار سود آور و سرمایه آور مبدل گردیده است که میتوان آنرا در فروش موفق کامپیوتر های شخصی این شرکت مشاهده کرد ولی متأسفانه بخش فروش تجهیزات الکترونیکی و تجهیزات عملیاتی هسته ای آن دچار افت گردیده است.

به گزراش "نمایندگی توشیبا" آقای موروماچی  در طی یک کنفرانس خبری در توشیبا خاطر نشان کرده است که ای شرکت کنترل بازار تراشه های خود را در نظر گرفته و  البته هیچ عجله ای هم برای فروش بخش تولید تراشه های نیمه های خود ندارند. وی خاطر نشان کرده است این بخش یکی از بخش های کلیدی و هسته ای برای کسب و کار ما بوده و از این رو قصد جداشدن کامل از این بخش را نداریم.

شرکت توشیبا اقدام به فروش تراشه های حافظه به شرکت اپل و سازندگان اسمارت فون ها میکند ولی بخش تولید نیمه هادی ها در این شرکت نیاز به سرمایه گذاری کامل  و گسترده برای رقابت با رقبایی همچون شرکت سامسونگ دارد.

البته گمانه زنی هایی در خصوص افزایش بودجه و درآمد این شرکت با این کار وجود ندارد. این شرکت اعلام کرده است که این شرکت در طی 7 سال گذشته سودی بالغ بر 1.3 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است.

اوایل این ماه شرکت توشیبا اعلام کرد که واحد هسته ای این شرکت در ایالت متحده، یعنی شرکت الکترونیکی وستینگهاوز حدود 1.3 میلیارد دلار را در سال مالی 2012 و 2013 میلادی از آن خود کرده است .

با توجه به گزارشات مالی دقیقی که از بخش مالی وستینگهاوز و آنهم از زمان روبرو شدن این شرکت با مسائل مالی پدید آمده است، شرکت توشیبا اعلام کرد که این واحد در ایالت متحده از سال 2006 میلادی با زیان عملیاتی 290 میلیون دلاری روبرو بوده است و این در حالی است که این شرکت قبلا اعلام کرده بود وستینگهاوز یکی از بخش های سود آور برای این شرکت میباشد.

به گزارش کارشناسان "نمایندگی toshiba" همچنین این شرکت اعلام کرد که بخش فروش تجهیزات نگهداری کارخانه ها و سوخت های هسته ای با پیش بینی رشد همراه است چرا که روز به روز بر تعداد تجهیزات و کارخانه های فعال هسته ای اضافه میشود.  البته تقاضا برای کارخانه های هسته ای و آنهم پس از فاجعه ی مرگ بار فوکوشیما در  سال 2011 میلادی در ژاپن کاهش پیدا کرده است ولی منابع رسمی توشیبا اعلام کرده اند که با افزایش تقاضا برای انرژی های پاک در طی چند سال اخیر، این صنعت مجدد به روال قبلی و رشد خود باز میگردد.

آقای دنی رودریک نایب رئیس واحد وستینگهاوز اعلام کرده است که در حال حاضر هیچ دلیلی وجود ندارد که ما دست به افزایش پروژه های انرزی پاک خود و افزایش ساخت و ظرفیت تجهیزات نیروگاه ها و کارخانه های هسته ای نکنیم.

 

تحلیلگران خاطر نشان کرده اند که طرح های توسعه ای که توشیبا برای وستینگهاوز در نظر گرفته است خوش بینانه میباشد. برای این سال مالی که در ماه مارس خاتمه پیدا میکند، توشیبا انتظار داشته  تا به یک سود عملیاتی 30 میلیارد ین ( واحد پولی ژاپن)  از بخش کسب و کار هسته ای خود دست یابد. همچنین این شرکت امیدوار است که در بین سال های مالی 2018 تا 2029 به سود 150 میلیارد ین از این بخش دست پیدا کند.

به نقل از مرکز مطالعاتی و پژوهشی ACE،  این چشم انداز توسعه ی شغلی که از سوی توشیبا در نظر گرفته شده است از بسیاری از جنبه ها غیر واقعی میباشد. یکی از دلایل آن این بوده که وستینگهاوز نیاز به استخدام و بکار گیری نیروهای کاری زیادی برای رسیدن به این هدف دارد.استخدام گسترده و انبوده نیز  با توجه به برنامه ی توشیبا برای کاهش نیروهای خود امری غیر واقعی میباشد. بازار سهام توکیو، توشیبا را در لیست سازمان دیده بان قرار داده است و از این رو  فروش سهام برای این شرکت کمی مشکل به نظر میرسد.

علاوه بر  فروش احتمالی سهام در بخش نیمه هادی ها، توشیبا در حال تلاش برای فروش سهمی از وستینگهاوز نیز میباشد.

آقای رادریک خاطر نشان کرده است که توشیبا قصد حفظ کنترل وستینگهاوز  را داشته و از این رو  توشیبا در حال تلاش برای پیدا کردن خریداری بوده که قصد خرید اقلیت  سهم وستینگهاوز را داشته باشد.

 

سرویس‌های کسب و کار شرکت دل به عنوان برترین برند در حوزه‌ی فناوری های دیجیتال در آمریکای شمالی

نمایندگی دل
Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

سرویس‌های کسب و کار دیجیتال شرکت دل موفق به دریافت نماد برترین برند در بین ادغام کنندگان سیستم‌ها در آمریکای شمالی گردید.

به گزارش "نمایندگی dell" سرویس‌های کسب و کار دیجیتال شرکت دل موفق به دریافت نماد برترین برند در بین ادغام کنندگان سیستم‌ها در آمریکای شمالی گردید. نتیجه‌ی این مطالعه تحت عنوان " استراتژی های دیجیتال به چه میزان زندگی شما را فراگرفته است" از سوی این گروه مطالعاتی منتشر شد. این رتبه بندی نشان می‌دهد که شرکت دل دارای بیشترین اعتبار برند در بین بخش های سرویس دهی و محصولات دیجیتال بوده است.

گروه اورست اقدام به مصاحبه با 120 نفر از سازمان‌های تجاری آمریکای شمالی (با درآمد 1 میلیارد دلاری یا بیشتر در سال) نمود و از آن‌ها پرسیده شد که نام برندی که بیشترین نیازمندی‌های دیجیتال آن‌ها را فراهم ساخته است را بیان نماید طی نظر سنجی‌ها شرکت دل در صدر جدول رتبه بندی‌ها از سوی این افراد قرار گرفت.

 به نقل از ساان راپا، مدیر ارشد اجرایی سرویس های کسب و کار دیجیتال در شرکت دل، ما در حال حاضر در نقطه‌ی اوج سرویس دهی دیجیتال به همه‌ی صنایع هستیم و همواره برنامه‌های سرویس دهی ما نیز در حال ارتقا و رشد می‌باشد.به گزارش "نمایندگی دل" شرکت دل اقدام به ارائه‌ی راهکارهای صنعتی فراوان و مخزن گسترده ای از متخصصین دیجیتال برای کمک به مشتریان در ایجاد نقشه‌ی راه دیجیتال برای آن‌ها نموده است و باعث گردیده تا مدل‌های کسب و کار جدیدی در این صنایع پدید آید و صنایع به برترین سطح کارآمدی عملیاتی خود دست پیدا کنند.

کارشناسان "نمایندگی دل" معتقدند با توجه به تجربه‌ی بیش از بیست سال شرکت دل در سرویس دهی دیجیتال و به همراه ادغام آن با دانش‌های دامنه کسب و کار، تحویل جهانی باعث شده تا این شرکت به کانونی قدرتمند در عرصه‌ی سرویس دهی دیجیتال مبدل گردد. این شرکت به منظور کمک به مشتریانش در جهت رسیدن به اهداف تجاری خود، مدل‌هایی متناسب با نیازمندی‌های صنایع و کسب وکار های مختلف را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، از آنجایی که هر صنعت دارای بخش‌ها و نیازمندی‌های دیجیتال مختص به خود می‌باشد، شرکت دل اقدام به ارائه‌ی راهکارها و سرویس‌های دیجیتال مختص به هر صنعت نموده است که در این راستا می‌توان به صنایعی مانند بهداشت و درمان، بانکداری، بیمه، فروش، تولید و آموزش اشاره کرد.

آثای سنگوپا نایب رئیس گروه مطالعاتی اورست خاطر نشان کرد که سازمان ها به منظور رشد و ارضای نیازمندی‌های شغلی خود، از فناوری‌های دیجیتال بهره می‌برند. در همین راستا، شرکت دل به عنوان اولین برند شناخته شده در آمریکای شمالی در خصوص سرویس دهی دیجیتال، به مشتریان خود کمک خواهد کرد تا فناوری‌های دیجیتال در کسب و کار خود را متحول سازند.

برنامه ی توشیبا برای کاهش تولید سیستم های کامپیوتری خانگی، البته نه توقف کامل آن

نمایندگی توشیبا
Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

در این فرآیند، 900 کارمند کار خود را از دست خواهند داد

 

به گزارش"نمایندگی توشیبا" این شرکت در حال تغییر موضع خود در خصوص سیستم های کامپیوتری تجاری میباشد بدین معنا که شما در آینده بیشتر شاهد عرضه ی کمتر نوت بوک های این شرکت به بازار خواهید بود.

شرکت توشیبا اعلام کرد که با توجه به این  شرکت قصد دارد تمرکز خود را بر بیشتر بر روی مشتریان سازمانی قرار دهد، حدود 900 نیروی کاری خود در بخش تولید سیستم های کامپیوتری خانگی را بر کنار خواهد کرد.

این شرکت الکترونیکی ژاپنی در حال حاضر لپ تاپ های مجهز به ویندوز 8.1 زیادی را در سرتاسر دنیا به فروش میرساند. به گفته ی "نمایندگی توشیبا" این شرکت، قصد دارد تا از بازار های غیر سود آور دوری کند و بیشتر بر روی بهبود فروش سیستم های کامپیوتری در کشور های در حال توسعه تمرکز نماید.

کارشناسان "نمایندگی toshiba" معتقدند حتی پیش بینی های این شرکت بر آن است که در سال 2016، خط تولید محصولات مشتریان سازمانی خود را دو برابر سازد که این بخشی از طرح ها و برنامه های شرکت برای تمرکز بر روی بازار های در حال توسعه میباشد. ضمنا این برکناری های شغلی به توشیبا کمک خواهد کرد تا  به صرفه جویی 184 میلیون دلاری در سال مالی فعلی دست پیدا کند.