کامپیوتر سال: لپ تاپ XPS 13 شرکت دل

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

سال 2015 میلادی رو به اتمام است و این سال شاهد عرضه ی لپ تاپ هایی شگرف به بازار بودیم که از هر نظر توجه همگان را به سمت خود جلب نمود. در رأس این لپ تاپ ها، میتوان ازلپ تاپ خارق العاده ی XPS 13 شرکت Dell به عنوان برترین لپ تاپ سال 2015 میلادی یاد کرد.

XPS 13 با ظاهری بسیار شکیل و طراحی سبک وزن و قدرت سخت افزاری بسیار قدرتمند، رقابت را بر همگان تنگ و سخت کرده است.به گزارش "نمایندگی Dell" شاید دلیل آنرا بتوان ناشی از وجود یک صفحه نمایش 13 اینچی در لپ تاپی با بدنه ی 11 اینچی دانست.  در صورتی که 1600 دلار پول در حساب تان داشته باشید میتوانید صاحب یکی از این لپ تاپ ها شوید. این لپ تاپ مجهز به یک پردازنده ی قدرتمند 7 هسته ی، 8 گیگابایت حافظه ی اصلی، فضای ذخیره سازی 256 گیگابایت و صفحه نمایشی با تراکم پیکسلی 300 در 1800 میباشد.

کارشناسان "نمایندگی دل" معتقدند البته در صورتی که از عهده ی هزنیه ی این محصول بر نمی­آیید ولی خواهان داشتن یکی از این لپ تاپ ها هستدی، شرکت دل اقدام به  ارئه ی یک نسخه ی 800 دلاری از این لپ تاپ را با تجهیزات سخت افزاری کمتر و در عین حال جذاب ارائه نموده است. این لپ تاپ ها از سیستم عامل ویندوز 10 بهره مند میباشند.

امسال واقعا شرکت دل عرصه ی رقابت را برای همگان سخت کرد البته این بدین معنا نیست که این لپ تاپ تنها لپ تاپ برتر سال 2015 میباشد. در اصل، هیچ کدام از هیچ شرکتی بجز شرکت مایکروسافت قادر به ساخت لپ تاپ هایی شگرف و قدرتمند در سال 2015 نبود. مایکروسافت نیز با ارائه ی سرفیس بوک وارد این رقابت گردید.

سرفیس بوک به عنوان محصول ترکیبی ( بخشی لپ تاپ-بخشی تبلت) از یک صفحه نمایش جدا شدنی 13 اینچی برخوردار بوده که با قیمت اولیه ی 1500 دلار روانه ی بازار گردید.

در بین لیست برترین ها میتوان به مک بوک پرو اپل با صفحه نمایش 13 اینچی نیز اشاره کرد. این نوت بوک از کمترین بروز رسانی ها در سال 2015 برخوردار بود. شرکت اپل در این محصول اقدام به اضافه کردن تراک پاد های لمسی نمود تا بتواند روشی جدیدی را برای تعامل با اپلیکیشن ها و برنامه ها فراهم سازد.