گزارش نمایندگی دل در مورد ویندوز 10 و انتقادات

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

به گزارش نمایندگی دل در تابستان سال گذشته غول فناوری  یعنی مایکروسافت از مالکیت سیستم های کامپیوتری خواست تا ماشین های خود را به آخرین نسخه از سیستم عامل ویندوز ارتقا دهند. از آنجایی که در حال حاضر این ارتقا را بسیاری از مشتریان میتوانند به صورت رایگان انجام دهند، ولی قسمت هایی نیز وجود داشته که باید آنها را خریداری کرد و در صورتی که مایل به خرید آنها نیستید باید  از نصب آنها منصرف شوید.

شرکت مایکروسافت ویندوز 10 را در ابتدا به عنوان یک ارتقای اختیاری ارائه داد یعنی اینکه کاربران خودشان به دلخواه میتوانند در خصوص ارتقای سیستم های خود به ویندوز 10 تصمیم بگیرند. بعدا در این سال این شرکت اقدام کرد که توصیه میشود که این ارتقا صورت گیرد. مشکلی که وجود داشت این بود که بعضی از سیستم های کامپیوتری که قابلیت بروز رسانی سیستم خود را فعال کرده بودند متوجه شدند که این قابلیت به صورت خودکار دست به بروز رسانی به ویندوز 10 نیز میزند.

 

به گزارش کارشناسان نمایندگی Dell در این نقطه بود که بعضی از  کاربران شکایت کردند و مایکروسافت  این قابلیت را قطع نمود و برای ترغیب کاربران به بروز رسانی، پیام هایی را روی صفحه ی سیستم های کاربران نشان میداد مبنی بر اینکه سیستم شما آماده ی بروز رسانی است. برای چلوگیری از بروز رسانی کاربر کافی است تا  بر روی دکمه ی Close این پیام کلیک نماید.مایکروسافت دست به تغییر روش نمایش هشدار ها در ویندوز زد به طوری که بتواند بازخورد کاربر را دریافت نماید. یک نسخه ی جدید  از واسط کاربری این هشدار ها این بود که از کاربر میخواست تمایل  یا عدم تمایل خود برای بروز رسانی به ویندوز 10 در آینده را بیان نماید.

استفاده از این روش های فریبنده برای ترغیب کاربران به ارتقای سیستم خود، تنها کاربران وفادار  نسخه های قبلی ویندوزی را مأیوس میکند چرا که آنها دلایلی بسیار منطقی مبنی بر ماندن بر همین سیستم عامل فعلی خود دارند.بخش نرم افزار نمایندگی دل اینگونه گزارش میدهد که  شرایط تا جایی پیش رفت که براد کاکوس یکی از مؤلفین  مجله ی pc world که عاشق ویندوز 10 هست اعلام کرد همسرش قصد خرید یک سیستم Mac را دارد.مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کرد که قصد مجبور کردن کاربران به ارتقا را ندارد و تنها  دو هشدار مبنی بر بروز رسانی به ویندوز 10  پیش چشمان کاربران قرار نمیگیرد.

نایب رئیس اجرایی مایکروسافت، تری میرسون در پستی در وبلاگ خود نوشت که ما میدانیم که شما در خصوص اتفاقاتی که در سیستم تان می­افتد حساس و نگران هستید.  این همان دلیلی است که ارتقا به ویندوز 10 را تنها در قالب یک پیشنهاد به شما عرضه میکنیم.البته مایکروسافت در تلاش بود تا کاربران بیشتری از این سیستم عامل بر روی دستگاه های خود استفاده نمایند. این شرکت خاطر نشان کرده است که دوست دارد کاربرانش از آخرین ویژگی های امنیتی و سایر بهبودی ها در این سیستم عامل بهره ببرند. چرا که با این کار درآمد بیشتری به دلیل استفاده از سرویس جستجوی Bing در  ویندوز 10 نصیب مایکروسافت میشود. حتی این شرکت در حال ترغیب برنامه نویسان به نوشتن اپلیکیشن هایی برای ویندوز 10 برای سیستم های کامپیوتری، اسمارت فون ها، تبلت ها و سایر گجت ها میباشد.

اوایل این ماه مایکروسافت اعلام کرد که 300 میلیون دستگاه از ویندوز 10 استفاده میکنند. بسیاری از خریداران سیستم های کامپیوتری جدید در زمان خرید متوجه وجود  ویندوز 10 بر روی دستگاه ها میشوند و مایکروسافت خاطر نشان کرده است که ارائه ی پیشنهاد برای ارتقا به ویندوز ده در 29 ژولای امسال خاتمه پیدا میکند.

برچسب ها: نمایندگی دل, نمایندگی Dell, Inspiron, نمایندگی رسمی دل, لپ تاپ های دل