لپ تاپ جدید SkyLate شرکت Dell، با ظاهری کوچک‌تر، باریک‌تر و عملکردی سریع تر(قسمت اول)

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

لپ تاپ‌های جدید سری 5000 15 شرکت دل مشابه با لپ تاپ‌های سری XPS15 می‌باشند.

به گزارش "نمایندگی dell" لپ تاپ‌های سازمانی جدید شرکت دل که در سری 5000 15 عرضه شده‌اند بعضی از ویژگی‌های لپ تاپ‌های سری XPS13 را به ارث برده‌اند. بدون شک لپ تاپ‌های سری XPS 13 یکی از بهترین لپ تاپ‌های سال برای مشتریان میباشد که با صفحه نمایش 13 اینچ عرضه شده‌اند و ظاهری بسیار شکیل و لوکس دارند. در نگاه اول به لپ تاپ‌های سری 5000 15 شاید به اشتباه آنرا به عنوان لپ تاپ‌های سری XP13 در نظر بگیرید ولی اینطور نیست! این لپ تاپ‌ها نسخه‌ی بروز و ارتقا یافته ای از لپ تاپ‌های سری XPS 13 می‌باشند.

ویژگی‌های این لپ تاپ‌ها، شامل صفحه نمایشی تحت عنوان صفحه نمایش بی نهایت بوده که باعث کاهش اندازه‌ی 17 درصدی لپ تاپ نسبت به مدل‌های قبلی خود می‌باشد. دو پنل در این لپ تاپ‌ها در نظر گرفته شده است که هر دو زاویه‌ی دید وسیع که به نوعی مشابه با فناوری IPS می‌باشد برخوردار می‌باشند. صفحه نمایش با رزلوشون کمتر این محصول، یک صفحه نمایش با پانل  می‌باشد و مدل دیگر از یک پانل UHD یا اولترا اچ دی از رزولوشن  برخوردار می‌باشد.

چرا این پانل‌ها مهم هستند: شرکت دل از کیفیت محصولات خود مطمئن می‌باشد و از این رو بهترین ایده‌های خود را در خطوط تولید محصولات خود بکار می‌گیرد. اعتقاد بر آن است که این دو پانل هر کدام نقاط قوت و مثبت مربوط به خود را دارند که دل سعی کرده است این انتخاب را بر عهده‌ی کاربرانش بگذارد

انتخاب با شماست: پردازنده‌های Skylate یا Xeon

به گزارش کارشناسان "نمایندگی دل" علیرغم ظاهر باریک این لپ تاپ، از پردازنده‌های 45 واتی اینتل پشتیبانی می‌کند که از بین این پردازنده‌ها می‌توان به پردازنده‌ی هفت هسته ای 6820HQ، پردازنده‌ی 5 هسته ای 6300HQ و پردازنده‌ی XeonE3-1505M به علاوه‌ی سایر مدل‌های Xeon اشاره کرد. همه‌ی پردازنده‌ها جزء خانواده‌ی Slylate شرکت اینتل می‌باشند. این لپ تاپ‌ها مجهز به حافظه‌ی اصلی از نوع DDR4 بوده و از پورت USB نوع C نیز پشتیبانی می‌کند. پردازنده‌های Xeon نیز از حافظه‌های ECC DDR4 پشتیبانی می‌کنند.

 لپ تاپ‌های 15 5000 شرکت دل مجهز به صفحات نمایش 15.6 اینچی می‌باشند و البته باید در نظرداشت که مدل جدید فاقد بازل (bazel) می‌باشد.

این لپ تاپ‌ها از پردازنده‌های گرافیکی Quadro M1000M و یا پردازنده‌های گرافیکی Intel Pro 530 و o530 برخوردار میباشند.

فضای ذخیره سازی در این محصولات از فناوری NVMe m.2 برخوردار بوده که تا سقف 1 ترابایت می‌توان آنرا افزایش داد. همچنین می‌توانید به انتخاب خود، سفارش لپ تاپی با درایور ذخیره سازی 1 ترابایتی با ابعاد 2.5 اینچ و ضخامت 7 میلی متر را نیز بدهید. برای کاربرانی که قصد استفاده از مدل M.2 را دارند، می‌توان از باتری 2.5 اینچی برای اضافی نیز به منظور افزایش ظرفیت از 56 وات بر ساعت به 84 وات بر ساعت استفاده کرد.

در این لپ تاپ‌های جدید از تراک پاد مایکروسافت و همچنین یک صفحه نمایش بزرگ‌تر در مقایسه با XPS13 استفاده شده است.

در نهایت به نقل از "نمایندگی Dell"، لپ تاپ‌ها از فناوری بهینه ساز و حافظه‌ی قابل اطمینان که مختص به شرکت دل می‌باشد استفاده می‌کنند. این بهینه ساز می‌تواند کارائی لپ تاپ را بر اساس استفاده‌ی حرفه ای و یا معمولی تنظیم نماید. برای مثال در صورتی که یک اپلیکیش تک خطی باشد، می‌توان از مد Hyper-Threading برای افزایش کلاک پردازنده استفاده کرد. فناوری ذخیره سازی ایمن یا RMT نیز به شما اجازه‌ی تشخیص و نگاشت قسمت‌های بدعملکرد در حافظه‌ی اصلی را می‌دهد.

این لپ تاپ‌ها حدود 6 درصد از ضخامت کمتری نسبت به مدل قبلی خود برخوردار می‌باشند ولی اندازه‌ی صفحه نمایش یکی است.

Precision 15 500 را نمی‌توان تنها یک لپ تاپ دانست. شرکت دل اعلام کرده است که این محصول، یک محصول جدید با ظاهری جدید، باریک تر و عملکردی سریع تر میباشدو حدود 12 درصد وزن کمتر و 26 درصد ضخامت کمتر و 0 درصد سرعت بیشتر نسبت به مدل قبلی خود دارد. به نظر می‌رسد شرکت دل تحولی را در خط تولید محصولات سری 3000 و 5000 7000 خود صورت داده است.