کمپانی دل از چیپ ست های جدید برای محصولات خانواده ی Inspiron خود استفاده میکند

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

 آخرین خبر از cpu های جدید amd و intel  در لپ تاپ دل

 

کمپانی دل در اقدامی جالب اقدام به افزودن محصولات جدیدی مانند لپ تاپ های جدید، محصولات 2 در 1 ( تبلت و لپ تاپ) و حتی کامپیوتر های رومیزی به خانواده ی محصولات Inspiron خود نموده است و با مشارکت شریک دیرینه ی خود یعنی شرکت AMD، پردازنده های Carrizo را برای بعضی از مدل ها ارائه داده است.

خانواده  لپ تاپ های  سری  Inspiron 5000 شرکت دل، از پردازنده های AMD نیز  به عنوان یک قابلیت اختیاری در  کنار پردازنده های اینتل بهره میبرد

 

نمایندگی دل بار دیگر  محصولاتی  را در اختیار مشتریان خود قرار میدهد که اجازه ی انتخاب  پردازنده ی محصولات خود را به دلخواه( یکی از پردازنده های اینتل یا AMD)  به عنوان یک آپشن را به آنها میدهد. در طی کنفرانس کامپیوتس 2015، این شرکت از خط تولید  جدید محصولات  خانواده ی Inspiron خود رونمایی کرد که میتوان به محصولاتی  مانند لپ تاپ های سری 5000 و 7000، سیستم های همه کاری و ماژول های دسکتاپ کوچک اشاره کرد.

لپ تاپ های سری 5000 از خانواده ی Inspiron از صفحات نمایش 14، 15 و 17 اینچی برخوردار بوده  که کاربران به انتخاب خود میتوانند یکی از مدل های از این محصولات را که مجهز به تراشه های اینتل و AMD میباشد انتخاب نمایند. مدل های AMD از پردازنده های سری Carrizo شرکت AMD برخوردار بوده در حالی که مدل هایی که از تراشه های اینتل استفاده میکنند، از  تراشه های خط تولید Bradwell شرکت اینتل بهره مند میگردنند. نسخه های 15 و 17 اینچی این محصولات از  آپشن های صفحه نمایش تاچ تمام اچ دی نیز برخوردار  بوده که علاوه بر این، این آپشن با رزولوشن کمتر نیز برای مدل های 14 و 15 اینچی نیز عرضه شده است. قیمت محصولات سری 5000 بین 499 تا 699 دلار متغیر بوده  که البته قیمت این سری  برای بازار ایالت بریتانیا هنوز مشخص نشده است.

به گزارش نمایندگی رسمی Dell در خط تولید محصولات سری  3000 خانواده ی Inspiron ، از پردازنده های هر دو شرکت AMD و اینتل استفاده شده است که کاربر به انتخاب خود میتواند یکی را انتخاب نماید.  صفحه نمایش این محصول را یک صفحه نمایش 23.45 اینچی فول اچ دی تشکیل داده که مدل کوچکتر این محصول، یعنی Inspiron 20  از صفحه نمایش 19.5 اینچی برخوردار  میباشد که البته  این  محصول تنها با پردازنده های اینتل عرضه شده است. به نقل از گزارشات، قیمت Inspiron 24 برابر با 449 دلار  قیمتInspiron 20 برابر با 329 دلار خواهد بود که البته در حال حاضر قیمت این محصول برای بازار استرالیا و ایالت بریتانیا مشخص نشده است.

 کامپیوتر های رومیزی خانواده ی Inspiron ( با قیمت 279 دلار) تنها با پردازنده های AMD عرضه شده است در حالی که مدل های کوچکتر ازا ین خانواده فقط با پردازنده های اینتل عرضه شده اند.

مدت زمان زیادی است که شرکت دل از پردازنده های AMD استفاده میکند و پس از اینکه دیگر  پردازنده های قدیمی AMD پاسخگوی ویژگی های  جدید محصولات دل نبودند، آنها را کنار گذاشته و از سری جدید پردازنده های AMD تحت عنوان Carrizo استفاده کرد . این نوع پردازنده ها باعث بهبود قابل ملاحظه ی طول عمر باتری در مقایسه با پردازنده های سری A  شرکت AMD گردیده اند و کارائی گرافیکی بهتری را نیز به همراه داشته اند.

سری 157000 خانواده ی Inspiron فقط با پردازنده های هفت هسته ای شرکت اینتل عرضه گردیده است ، که محصولات این سری را  لپ تاپ های 15 اینچی و مدل های 2 در 1 (تبلت و لپ تاپ) تشکیل میدهند. این مدل های 2 در 1 دارای طول عمر باتری 8 ساعت و 54 دقیقه ای  میباشند که از 23 ژانویه ی امسال میتوان آنها را با قیمت 550 دلار خریداری کرد.

نمایندگی لپتاپ دل اعلام کرد نسخه ی لپ تاپی از سری های 7000 15 نیز  در هفتم آگوست امسال با قیمت 5999 یوان وارد بازار چین خواهد شد.  در حال حاضر هیچ اطلاعات دیگری در خصوص ارائه ی این محصولات برای سایر کشور ها و قیمت آنها در دسترس نیست ولی شرکت دل این اطمینان را داده که این محصولات در سال آینده ( با قیمت 1245 دلار ) وارد بازار استرالیا خواند شد.