کمپانی دل، کروم بوک 13 را برای استفاده های سازمانی عرضه میکند.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

 

یه گزارش "نمایندگی رسمی دل" پس از موفقیتی که شرکت دل در ارائه ی کروم بوک 11 در بازار آموزشی بدست آورد، حال قصد دارد تا بازار شرکت های سازمانی را نیز در دست گرفته و یکی دیگر از اعضای خانواده ی کروم بوک را برای این  بازار عرضه نماید

کروم بوک 13 که با همکاری شرکت گوگل  طراحی و تولید شده است، از یک طراحی فوق العاده زیبا با بدنه ای مستحکم و ظریف برخوردار میباشد. خبر خوبی این است که قیمت پایه ی این محصول از 399 دلار   در مقایسه با قیمت 999 دلاری کروم بوک پیکسل گوگل آغاز میشود.

طراحی کروم بوک 13   را میتوان طراحی ای برگرفته از تجارب طراحی  شرکت دل دانست. بدنه ای از جنس فیبر کربنی که الهام گرفته از بدنه ی XPS 13 این شرکت و خانواده های سرویس Latitude 12 7000 میباشد.

برای اینکه وزن این محصول در بیشترین سطح ممکن سبک نگه داشته شود (3.23 پوند معادل با 1.47 کیلوگرم) این شرکت از یک الیاژ منیزیومی برای کیبورد  استفاده نموده است.

 با توجه به این که هدف دل از طراحی این محصول، ارائه ی محصولی مشابه و البته مقرون به صرفه تر از گوگل پیکسل بوده است، دل این امکان را در اختیار کاربرانش قرار داده تا کروم بوک 13 را  بر اساس پیکربندی های دلخواه خود خریداری نمایند. قیمت پیکربندی پایه ی این محصول 399 دلار میباشد که از یک پردازنده ی سل پنجم با فرکانس 1.50 گیگاهرترز، 2 گیگابایت حافظه ی اصلی کارت گرافیکی اچ دی اینتل و صفحه نمایش فول اچی دی 13.3 اینچی و ضد اشعه های تابشی برخوردار میباشد.

در پیکربندی 899 دلاری این محصول، تجهیزات سخت افزاری همچون پردازنده ی 5 هسته ای اینتل  با فرکانس 2.90 گیگاهرتز، 8 گیگابایت حافظه ی اصلی ، کارت  گرافیکی اچ دی اینتل و یک صفحه نمایش لمسی فول اچی دی با شیشه ی ضد اشعه وجود دارد.

همچنین یک مدلی با پردازنده ی 3 هسته ای برای کروم بوک 13 وجود دارد . شایان ذکر است تمامی این پیکربندی ها با یک کارت خوان میکرو، جک هدفون و میکروفون،  یک پورت USB 3.0، یک پورت USB 2.9 و یک پورت HDMI 1.4 برای خروجی ویدئویی ارائه گردیده است. همچنین یک وب کم 720P و اسپیکرهای استریو نیز در این محصولات تعبیه شده است.

حتی با اینکه مدل گوگل پیکسل با قیمت بالاتری نسبت به این محصولات ارائه شده است، ولی شما در این محصولات چیز بیشتری نسبت به آن بدست خواهید آورد.

 

جاذبه های  سازمانی از دیدگاه کارشناسان "نمایندگی رسمی دل"

این محصولات که برای کاربران سازمان ها و نهاد های شرکتی طراحی شده است، از یک کیبورد بک لایت تمام اندازه برخوردار میباشند. همچمنین یک پد لمسی شیشه ای کلیکی نیز در این محصولات وجود دارد. در حال حاضر هدف دل از ارائه ی این محصول، تمرکز بر روی مدیران IT در سازمان ها بوده است.

مدیران IT میتوانند برای مدیریت دستگاه، از مدل KACE دل استفاده نمایند و مدل های SonicWALL نیز به کاربران کمک کرده تا با یک VPN ایمن بتوانند به یک شبکه ی سازمانی متصل شوند. در محیط های مدیریتی حساس، مدیران IT میتوانند  از سرویس Content Filter شرکت دل بهره ببرند تا دیواره های آتش و فیلترینگ URL را در سیستم خود پیاده سازی نمایند.

در صورتی هم که نیاز به دسترسی به اپلیکیشن های ویندوزی دارد، میتوانید از محیط های دستکتاپ مجازی دل استفاده نمایید که به شما اجازه ی اجرای سیستم عامل های ویندوزی در بک گراند را به شما میدهد. کروم بوک 13 از بسته های مجازی سازی دسکتاپی همچون Cirtix، VMWare و Dell Wyes پشتیبانی میکند.

کروم بوک 13  از 17 سپتامبر  امسال  روانه ی بازار ایالت متحده و کانادا خواهد شد. البته هنوز جزئیاتی در خصوص مقاصد فروش  دیگر این محصول از سوی شرکت دل ارائه نشده است.